Oprydning efter Sankt Hans

Sankt Hans er vel overstået. Bålet blev lavet af træ fra Svend Gredals tømrervirksomhed. Så alt var godt, nemt og bekvemt.
MEN ....
Når man får affaldstræ fra en tømrer, får man også lidt andet end træ med i købet. Foruden træ indeholdt bålet også en del sømbeslag, søm og skruer og ....
Det karakteristiske ved sidstnævnte en evnen til at modstå ild. Så når træet er brændt væk, ligger metallet altså tilbage.
Nu vil sejlklubben naturligvis ikke være med til at tilsvine vores egen strand, så formiddagsklubben tog afære.
(De kan åbenbart andet end at drikke kaffe.)
Efter forlydende krævede opsamlingen af metallet en stor indsats (og en efterfølgende bad), for der har åbenbart været en del metal i båltræet.

Der blev bjærget så meget metal, at Jens Holm havde besvær med at løfte det hele op i genbrugs containeren. Om det skyldes mængden af metal eller mængden af Jens´s armkræfter må man selv bedømme

Se også galleriet