Distance 2015

Distancesejlads
Distancen søndag 16. august klokken 10.00

Tilmelding på mail:   jh@bollerup.dk

Sidste frist for tilmelding 5. august.

Sejladsbestemmelser for Distancesejladsen, Ringkøbing Sejlklub 2015

Der sejles efter The International Sailing Federation, ISAF´s ”Kapsejladsregler”. Endvidere gælder nedenstående:

Tidspunkt                        Søndag den 16. august 2015

Deltagere Sejladserne er åbne for alle sejlbåde, tilhørende medlemmer af Ringkjøbing Sejlklub, eller anden sejlklub i fjorden.

Startgebyr 0 kr.

Løbs inddeling Et løb med fælles startprocedure.

Kapsejladsområde Ringkøbing fjord

Skippermøde Søndag den 16. august 2015 klokken 10.00

Starten Der startes fra Ringkøbing havn. Bådene startes enkeltvis, således at langsomste båd starter først. Derefter starter resten efterhånden, enkeltvis, alt efter deres handicap.

Startprocedure Dommer Niels har tjek på tiderne, og hver enkelt skipper sendes af sted fra klubhuset i skarpt trav mod sin båd. Vel ankommet sejles der straks ud på banen. Kapsejladsen starter altså i klubhuset.

Hvis vinden driller, aftales anden start ved skippermødet klokken 10.00

Handicap                         Lystal

.

Bane Efter start i Ringkøbing Havn, holdes Anduvningen om bagbord. Herefter holdes Stauning Pynt kosten om bagbord og der fortsættes til Tippergrund kosten (BYB) Her er der fri runding, og turen  fortsætter tilbage samme vej vi kom, til mål i Ringkøbing Havn.

Måltagning I Ringkøbing Havn. Hvis vinden driller, aftales andet i klubhuset.

Tidsbegrænsning 5 time efter sidste start.

Protester Protester skal være afleveret skriftligt til dommeren senest ½ time efter sejladsens afslutning.

Protestkomitéen tilstræber at behandle protester umiddelbart efter sejladsens afslutning.

Tilmelding Senest den 5. august. Oplys: Bådnavn, bådtype og evt. lystal. Tilmelding på mail: jh@bollerup.dk

Hygge Efter sejladsen håber vi på lidt hygge og resultater ved klubhuset.

Vi tænder grillen op til klokken 17.30, til din medbragte grillmad og drikke..!!

Niels og Jens