Sejlerskolen godt fra start

Skrevet af Flemming Merrild
Onsdag, 08 Maj 2013 15:12
Så kom vore nye elever endelig på vandet.
Teorien og pudsekludene er erstattet med skødetovene. Og efter sigende har vi ikke endnu skræmt nogen væk.

I år har vi 12 elever. Det er lidt færrer end de seneste år. Bestyrelsen forudså i efteråret, at det nok ville blive vanskeligt at fastholde det meget høje niveau. Derfor 3-doblede vi annonceringen, og resultatet var altså 12 elever. Ret beset er dette antal også meget tilfredsstillende. For år tilbage lå niveauet på 1 - 4 elever. Jeg tror, at vi skal indstille os på, at det realistiske antal elever fremadrettet vil ligge på 10 - 15 stykker.

Gennem de 4 år, jeg har kendskab til klubben, har vi fået 10 - 15 nye bådejere til havnen. Ud over de nye bådejere, er en del andre stadig medlemmer af klubben. Mange af de nye medlemmer fra sejlerskolen er endog særdeles aktive i klubben.
Altså:

Alt i alt en stor succes. Vores strategi med sejlerskolen - og nye kræfter gennem sejlerskolen - lykkes tilfulde.