H båd skadet

Skrevet af Flemming Merrild
Onsdag, 08 Maj 2013 14:59
Klubbens H-båd har her i fåråret fået repareret stævnen for en mindre skade. Derfor har søsætningen trukket lidt ud.
Lørdag d. 4. maj skulle båden så i vandet. Det kom den dog ikke. Under løftet i kranen gled én af stropperne, og båden satte sig på halen; dvs. roret ramte asfalten ved kranen.
Skaden er nu nok til at overse. Under alle omstændigheder kunne det være gået meget værre - både menneskeligt og materielt.
Men klubben mangler altså lige nu en skolebåd, og vi har elever, der nu virkelig længes efter at prøve kræfter med den praktiske sejlads på vanden - ganske forståeligt.
Indtil videre har Peter Maarup stillet sin nyindkøbte Dehler 28 til rådighed. Så får han sig da også øvet lidt. Båden har han i øvrigt købt i kompeniskab med Oluf Funch Petersen.