Kapsejlads 2012

Skrevet af Jens Holm
Onsdag, 02 Maj 2012 08:26
ONSDAGSSEJLADSER 2012

På ONSDAGENE er det igen tid for de populære kapsejladser på fjorden.
Vi starter med første sejlads den 2. maj, og derefter kører det som sædvanlig hver onsdag aften frem til og med 20. juni. Efter sommerferien starter vi igen den 8. august og fortsætter til og med 19. september.

Disse onsdage er jo sejlbådenes aften. Ikke kun til spændende og hyggelig kapsejlads på fjorden, men også samværet i klubhuset bagefter. Igen i år står Karen og Ilse for serveringen, og overskuddet bruges til en ting til klubhuset.

Nyt i 2012:

Næsten alt kører som sidste år. Alle onsdage bliver særskilte sejladser. Der bliver altså IKKE en samlet stilling og vinder for året i de to løb. Mange har problemer med at deltage hver gang, og det var tidligere næsten nødvendigt for at nå et godt resultat.  Det er løst på denne måde. Deltag så mange gange du kan. Hver onsdag sine placeringer.Dog:Startlinien bliver i år mellem dommerbåden og et rødt flag

Det kører altså som det plejer. Du møder op klokken 18.00 i klubhuset på onsdag og melder dig til, betaler kapsejladsgebyret på 200 kr. for hele 2012, og får løbspapirerne udleveret. Hvis du ikke kan komme på onsdag, melder du dig bare til en senere onsdag og får papirerne her.

Med sejlerhilsen

Jens

Ringkøbing Sejlklub

Respit: På samme måde som sidste år, men nu ændret med erfaringerne fra de faktisk opnåede sømiletider sidste år. . Tidligere har vi haft to røde flag at starte imellem.

Banen er uændret, og passer efter bøjerne i søkortet