Thorms ungdomslederpris

Skrevet af Flemming Merrild
Tirsdag, 29 Marts 2011 07:44
Thomas Kronborg Hansen fik på Dansk Sejlunions generalforsamling årets ungdomslederpris. Prisen bliver tildelt af sejlunionen og Torm i fællesskab.

Fra sejlunionens officielle pressemeddelse:
"Dansk sejlsports højeste udmærkelse til en ungdomsleder, nemlig TORM Ungdomslederpris, blev lørdag middag overrakt i forbindelse med Dansk Sejlunions generalforsamling i Odense.
Prisen gik til Thomas Kronborg Hansen fra Ringkjøbing Sejlklub, som på trods af en arbejdsmæssigt travl hverdag som projektleder hos Vestas, har afsat tid til flere gange om ugen at være driftig leder i sejlklubben.
”Valget faldt på Thomas, da han over en årrække har udviklet Ringkøbing Sejlklubs ungdomsafdelings organisation, udover at have skaffet sejlere, trænere og udstyr til klubben. Han har skabt en organisation, hvor mange parter i klubben, ikke mindst de unge, har fået opgaver og ansvar. På den måde er der blevet gjort op med ideen om ildsjælen, der rager opgaverne til sig. Med den store fare for at alt viden og arbejdskraft forsvinder, den dag ildsjælen brænder ud,” sagde direktør Jens Bjergmose fra TORM Fonden i motiveringen af prisen."

Det er selvfølgelig en utrolig stor hæder, der er tilfaldet Thomas. Men det er slet ikke det vigtigste. Det mest betydningsfulde er, at vi i vores ungdomsafdeling har haft glæde af Thomas og hans resultater i nu godt 3 år. Alle os, der bevæger os på havnen og i klubben, har jo lagt mærke til, hvordan vores ungdomsafdeling syder af liv og glade børn. Personlig har jeg oplevet en del forældre, der takker for stemningen i klubben og opbakningen til deres barn.

Jeg vil undlade at rose Thomas yderligere. Hans skuldre kan simpelthen ikke bære mere, og derudover skal vi jo også kunne samarbejde med ham i fremtiden. Jeg vil i stedet henvise til min indstilling af Thomas.

Thomas havde faktisk også selv lavet en indstilling til dommerkomiteen. Hans indstilling gjaldt:

Michael Mejer
Lasse Grønborg
Jacob Ager

Ungdomslederprisen kan dog  iflg. bestemmelserne kun uddeles til den ansvarlige. Derfor modtog Thomas prisen og ikke vore ungdomstrænere.

Stort tillykke til Thomas, til jolleafdelingen og ikke mindst til
Ringkjøbing Sejlklub.

Flemming Merrild