Sejlerskolen certificeret

Skrevet af Flemming Merrild
Tirsdag, 26 April 2011 15:21
Sejlerskolen i Ringkjøbing Sejlklub er nu blevet certificeret.
Dansk Sejlunion Har gennemgået sejlerskolens målsætning og handlingsplan. Dette har medført, at unionen nu har givet vores skole "det blå stempel"

Og havd betyder det så?
Ingenting - eller også fantastisk meget !!!

Ingenting, fordi det ikke betyder nogen - eller kun få ubetydelige ændringer i den måde, vores sejlerskole hidtil har fungeret på. Dansk Sejlunion har med andre ord "blåstemplet" vores sejlerskole i den form, den i det sidste par år har været drevet under.

Men i virkeligheden betyder det fantastisk meget. Det giver medlemmerne, instruktørene og frem for alt eleverne en tryghed for og en vished for, at undervisningen har et kvalitativt højt niveau, og at undervisningen foregår på betryggende vis. Det er altid rart at få bekræftet, at anstrengelserne ikke er forgæves. En sådan bekræftelse har vi nu med certificeringen fået.

Sejlerskolen havde i 2010 25 elever. I 2011 har vi i skrivende stund 18 elever. Det er stadig et fantistisk stort antal. Dette til trods har vi faktisk kapacitet til endnu et par stykker. Og det kan godt nåes endnu; kontakt til Peter eller Arne