Opstart kapsejlads 2011

Skrevet af Jens Holm
Onsdag, 27 April 2011 15:05
På ONSDAG d. 4 maj  er det igen tid for de populære kapsejladser på fjorden.
Vi starter med første sejlads den 4. maj, og derefter kører det som sædvanlig hver onsdag aften frem til sommerferien. I efteråret er der så igen sejladser, som sædvanlig.
Disse onsdage er jo sejlbådenes aften. Ikke kun til spændende og hyggelig kapsejlads på fjorden, men også samværet i klubhuset bagefter. Igen i år står Karen og Ilse for serveringen, og overskuddet bruges til en ting til klubhuset.

Nyt i 2011:Der er ikke noget nyt i 2011. Alt kører som sidste år. Alle onsdage bliver særskilte sejladser. Der bliver altså IKKE en samlet stilling og vinder for året i de to løb. Mange har problemer med at deltage hver gang, og det er næsten nødvendigt for at nå et godt resultat.  Det er løst på denne måde. Deltag så mange gange du kan. Hver onsdag sine placeringer.
Banen er uændret, og passer efter bøjerne i søkortet .
Respit.  Som sidste år, men nu ændret med erfaringerne fra de faktisk opnåede sømiletider sidste år.
Det kører altså som det plejer. Du møder op klokken 18.00 i klubhuset på onsdag og melder dig til, betaler kapsejladsgebyret på 150 kr. for hele 2011, og får løbspapirerne udleveret. Hvis du ikke kan komme på onsdag, melder du dig bare til senere.

Med sejlerhilsen

Jens