Introduktion til sejlerskolen

Møde torsdag den 24. marts 2011 med eleverne

Mødeledere. Arne Lauridsen, Hans Henrik og Peter Maarup

Velkomst

Sejler og sejlerhumør ønskes. Vand og vind og både og undervisere haves.

Frivillige, som lægger tid og krop til at undervise jer i teori og praksis. De første fire aftner er med teori og dernæst et par klargøringsaftner, hvor I skal med og dernæst er der sejlads med instruktørerne.

Vi glæder os til at give jer en god oplevelse og få lært jer noget om det at sejle og føle jer trygge ved det.

Vi har delt det op i to sæsoner og I skulle gerne ved afslutningen i år to, ja, ofte før, have kundskaber nok til at kunne bestå minimum den praktiske prøve i Duelighedsbeviset. Det er målet.

I bliver medlem af klubben og er selv med til forme klubben og klublivet. Er der noget galt, hænger I også på den. Vi er fælles om dette gode foretagene, og I vil finde ud af, at det er et rigtig godt sted at være. Og at vi også på land har det godt sammen.

Vi benytter os i stor udstrækning af Dansk Sejlunions undervisningsmaterialer og øvelser kodet sammen med erfaringerne fra jeres instruktører, som meget gerne give jer en god uddannelse og forsat lyst til at se vand og til det at sejle. I vil se og røre vand hver gang, når de første teoriundervisningstimer er gennemgået. Her vil I alle være samlet de første gange. Mødetid se tilsendte, hvis der ikke er aftalt andet. Der vil forinden være et par gange med klargøring af bådene, som I har pligt til at hjælpe med.

I vil blive en del af et team, et team, som er nødvendigt for at kunne sejle båden, og det er derfor pligt til at orientere de øvrige, hvis I bliver forhindret. Adresselister vil blive rundsendt. Aftal med jeres instruktør.

Meddelelsesmetode er per sms og mail plus det I kan se på vores nye hjemmeside, hvad der sker.

I skal være medlemmer af klubben, som koster 600 kr. og medlem af Sejlerskolen, som har en pris på 1.500 kr. per år. Det inkluderer teoriundervisning, leje af båd og undervisningsmaterialer og sejlads i forårs- og efterårssæsonen samt selvfølgelig brug af klubhus.

I skal tjekke jeres forsikringer om de gælder, da vi ikke har forsikring for, hvad I gør! Klubben har ansvarsforsikring, ulykkesforsikring og dækker, hvad underviserne og bådene gør

God vind ønskes jer alle. Det er bare med at komme ud efter den.

Arne og Hans Henrik vil instruere jer yderligere i aften og de næste 3 aftner

VH Peter Maarup.