2011 skudt igang

Tirsdag, 26 April 2011 15:49
Standerhejsning
16.04.2011

Allerførst vil jeg komme med en undskyldning. Jeg har lovet noget, som jeg ikke kan holde.
Sagen er den, at vi skulle have haft besøg fra Bestyrelsen for Dansk Sejlunion. De meldte afbud i går, men så må vi jo klare os selv.

Ringkøbing Sejlklubs Sejlerskole er blevet certificeret.
Gennem den seneste tid, har Peter, Jesper og Hans Henrik arbejdet på at beskrive, hvad vil vil, hvordan osv. Deres anstrengelser har nu båret frugt.
Det er altid rart med anerkendelse, men det gode ved det her er, at vi har fået dette blå stempel på grundlag af det arbejde, som vi altid har lagt i det. Vi skal altså ikke ændre noget.

Så altså kan vi betragte diplomet som et blåt stempel og en anerkendelse af  kvaliteten af det arbejde, der ligges i sejlerskolen. Kvantiteten er vi jo i forvejen stolte af.

For en lille måneds tid siden, var Thomas inviteret til DS´s generalforsamling. Det er nok de fleste bekendt at han her blev udnævnt til ”Årets Ungdomsleder”. Vi har fået fine omtaler flere steder, så jeg vil lade resten ligge.

Det er mange år siden, at jeg legede ”Indianer og Cowboydere”. Men alligevel husker jeg, at vi havde den regel, at jo flere en indianer havde dræbt, jo flere fjer måtte han have på hovedet. Uden sammenligning i  øvrigt har vi fået 2 fjer, som vi med slet skjult stolthed kan pryde os med. Jeg kan altså sige jer, at der ude i landet bliver lagt mærke til Ringkjøbing Sejlklub.

Men ellers er vintersæsonen jo slut, og sommersæsonen begynder lige nu. Spørgsmålet er, om I er klar?

Jeg kan sige, at sejlklubben er klar. Bestyrelsen er klar. Siden sidst har klubben solgt én båd. Vi har planer om at skrotte et par joller. Og vi har eller er i gang med at købe – jeg kender ikke det nøjagtige antal – men jeg mener, det er en 10 – 12 joller, både, fartøjer.

Joe – så vi er klar. Vi er bare så klar.

Jeg vil gerne ønske medlemmerne af Ringkjøbing sejlklub en rigtig god sommersæson, og nogle rigtige gode sommersejladser.