2 udnævnelser

Skrevet af Flemming Merrild
Mandag, 27 Juni 2011 09:35
Pressemeddelse:

I weekenden 25. – 26. juni kunne man på Ringkøbing fjord se en masse hvide sejl. Det var børn og unge, der dystede i kapsejlads i flere forskellige bådklasser. Stævnet var et officielt arrangement under Dansk Sejlunion.

”Vi var utrolig heldige med vejret” siger en lettere forpustet Thomas Kronborg Hansen, Ringkøbing Sejlklub, der stod for arrangementet. ”Stævnet er blevet afviklet helt efter planen, og de mange deltagere har fået en både sjov, indholdsrig og lærerig oplevelse. Vi var ca. 50 deltagere fra hele Jylland”

Stævnet blev naturlig nok afsluttet med præmieoverrækkelse, men udover dette var der lidt ekstra i godteposen. Bestyrelsen for Dansk Sejlunion var repræsenteret for at overrække Ringkøbing Sejlklub 2 anerkendelser. Klubbens sejlerskole er nu blevet certificeret og ungdomsafdelingen er udnævnt som ”Ungdomsvenlig sejlklub”.

”Det er et fåtal af vore lokalklubber, der kan pryde sig med disse anerkendelser fra Dansk Sejlunion” sagde Ole Ingemann fra Unionen ved overrækkelsen. ”At Ringkøbing Sejlklub så har formået at få begge udnævnelser i samme år er en fantastisk præstation.” De to udnævnelser blev på vegne af Ringkøbing Sejlklub modtaget af Peter Mårup fra sejlerskolen og Thomas Kronborg Hansen fra ungdomsafdelingen. ”Vi har en fantastisk sejlerskole. Vi har engagerede instruktører og vi har en overvældende tilgang af elever” sagde en synlig stolt Peter Mårup. ”Nu har vi så fået Unionens blå stempel, der fortæller, at det slet ikke er så tosset, det vi gør.”

”Vi har flere mål med vores ungdomsafdeling”, sagde Thomas Kronborg. ” Vi skal selvfølgelig lære vore jollesejlere at sejle, men samtidig skal vi også skabe en både sjov og god stemning i klubben. Det skal være hyggeligt at komme her. Samtidig ser vi det som en samfundsopgave, at gi´ vore unge en sund interesse. De skal ud og have vind i håret og saltvand i ansigtet. Når så det bagvedliggende kammeratskab er i højsædet, går det hele op i en højere enhed”

”I foråret blev Thomas Kronborg udnævnt som Årets Ungdomsleder.” Sagde Flemming Merrild, formand for Ringkøbing Sejlklub, ”I dag modtager vi så yderligere 2 udnævnelser. Prøv lige at spørge, om vi er tilfredse med udviklingen. Vi kan slet ikke få armene ned. Vi har i Ringkøbing Sejlklub oplevet en fremgang i netop disse 2 afdelinger, der er helt unik. Og succesen fortsætter. Vi kan i klubben mønstre en fantastisk gruppe instruktører, hjælpere og trænere, der lægger et stort arbejde i, at få nye medlemmer gjort fortrolige med sejlads, men udover dette har vi brug for økonomiske ressourcer. Derfor er jeg lykkelig for at kunne afsløre, at vi med hjælp fra vores hovedsponsor Ringkøbing Landbobank nu igen er i stand til at købe 3 nye joller. Uden velvillig indstilling fra Landbobanken var vi slet ikke i stand til at skabe denne succes,” sluttede Flemming Merrild.

Straks efter udnævnelserne gik hjælperne i gang med at pakke joller og grej på trailere.

”På tirsdag starter vore sejlere på en uges sommercamp på Mors,” fortæller en smilende Thomas Kronborg. ”Så samtidig med, at vi rydder op efter vores eget stævne, har vi allerede det næste projekt på beddingen. Men vi skal nok nå det hele. Vi har en flok gode hjælpere, der alle har som mål at give vore sejlere gode oplevelser. ”Vi er de bedste til at have det sjovt”, som vi pleje at sige i Ringkøbing Sejlklub”, sluttede en smilende Thomas Kronborg.