Sejlerskolen er startet

Fredag, 26 Marts 2010 14:19
Torsdag d. 25. marts havde sejleskolen sin introduktionsaften for vore nye elever. Aftenen var tænkt til at vise vore nye medlemmer lokalerne, præsentere undervisningsmaterialet og -forløbet; Formålet var naturligvis også at præsentere eleverne for hinanden og en del af instruktørerne.

Vi har i år 18 nye elever. Og aftenen bød også på holdsammensætningen. Den første "rigtige" teoriundervisning er man. d. 29. marts. Arne Lauridsen er som de tidligere år én af hovedkræfterne i lærestaben, og han tager sig selv af teoriundervisningen.

Med 18 nye elever og 5-7  2.års elever er det lidt af et puslespil at få resourserne til at række, men Arne har foreløbig nægtet at sætte elever på venteliste. "Vi klarer det nu nok" sagde Arne inden aftenens begyndelse. Som aftenen senere skred frem fandt vi så ud af, hvordan han havde tænkt sig. Eleverne fik nemlig lektier for. Ordlisten bag i elevbogen skal åbenbart læres udenad til førstkomne mandag. Så må vi jo se, hvor mange elever, der dukker op på mandag.

Men i alt 7 elever fra sidste årgang holder da stadig fast, så det er altså ikke alle, der skræmmes væk.

Skolebådene kommer til at sejle med elever alle hverdage i hele ugen. Dette skyldes ikke mindst de mange medlemmer, der har lovet at stille sig til rådighed som instruktører og hjælpere.

Klubbens røde H-båd er kørt på Værft. Evision (Lars From) står for renoveringen, så båden står for øjeblikket i Lars´ hal i Hee.

Så både elever, mandskab og om nu kort tid også materiellet er klar til en ny sæson.

Vi husker at tage godt imod vore nye medlemmer.

Det er her, vi skal hente fremtidens sejlere.
Der er her, vi skal bygge.
Det er her, vi skal finde de personer, der skal bære Ringkjøbing Sejlklub fremover.