Onsdagssejladser 2010

Skrevet af Jens Holm
Tirsdag, 27 April 2010 09:31
På ONSDAG  er det igen tid for de populære kapsejladser på fjorden.
Vi starter med TUNE-UP den 5. maj, og derefter kører det som sædvanlig hver onsdag aften frem til og med den 16. juni. Så holder vi sommerpause, og fortsætter den 11. august og frem til sidste sejlads (tune-off) den 22. sept. 2010.

Disse onsdage er jo sejlbådenes aften. Ikke kun til spændende og hyggelig kapsejlads på fjorden, men også samværet i klubhuset bagefter. Igen i år står Karen og Ilse for serveringen, og overskuddet bruges til en ting til klubhuset. Vores radio blev f.eks. købt for disse penge i 2008.

Nyt i 2010:
Alle onsdage bliver særskilte sejladser. Der bliver altså IKKE en samlet stilling og vinder for året i de to løb. Mange har problemer med at deltage hver gang, og det er næsten nødvendigt for at nå et godt resultat.  Det er løst på denne måde. Deltag så mange gange du kan. Hver onsdag sine placeringer.

Banen er ændret. De enkelte bøjer er flyttet nogle hundrede meter, så de passer med søkortet. Banen er lagt ud, og kan prøvesejles. Positionerne kan ses på nedenstående kortudsnit.

Respit.  Sidste års debat om hvilke systemer der er mest retfærdige, viser bare hvor svært det er. Vi er en klub med meget forskellige både, og meget forskellige sejlere. Derfor bliver dette års respitsystem HELT LOKALT. De sidste tre års sejltider bliver grundlaget for den nye respit, som på den måde giver en fair chance for alle.
Det betyder ikke at nye onsdags-sejlere giver problemer. Vi har en løsning på dette. Alle er meget velkomne.

Ellers kører det som det plejer. Du møder op klokken 18.00 i klubhuset på onsdag og melder dig til, betaler kapsejladsgebyret på 150 kr. for hele 2010, og får løbspapirerne udleveret. Hvis du ikke kan komme på onsdag, melder du dig bare til senere.

Se kortudsnit fra det nye søkort nedenfor.

Med sejlerhilsen

Jens