Ny toiletbygning

Skrevet af Flemming Merrild
Tirsdag, 23 Februar 2010 07:32
En ny toiletbygning ser snart lyset på havnen i Ringkøbing. Bygningen bliver på ca. 25 m2. Den kommer til at indeholde:

1 alm. toilet.

1 toilet med bruser og plads til omklædning.

1 handicap toilet.

1 skyllerum med mulighed for tømning af kemiske toiletter.

Ringkjøbing Sejlklub har desuden bedt om opstilling af endnu en bruser i handicap-toilettet. Med 2 brusere vil det kunne tage trykket af ungdomsafdelingens store behov for yderligere bruser- og omklædningsfaciliteter. Ungdomsafdelingen i Ringkjøbing Sejlklub er jo Limfjordskredsens største. I 2010 har jolleudvalget bestemt, at vi max. kan klare 40 jollesejlere. Øvrige tilmeldte må komme på venteliste. Men 40 sejlere, der alle skal i bad i vores lille klubhus, er også noget af en udfordring. Når sejlerne så derudover "helst" skal deles op på piger og drenge hold, stiller det store krav til logistikken.

Placeringen af bygningen er endnu ikke afgjort. Brugerne på havnen (herunder Sejlklubben) er gået sammen om et fælles ønske, om at få bygningen placeret i den sydligste hjørne af "klubhusets" p-plads. Denne placering er næsten optimal for klubhusets brugere, og under alle omstændigheder langt at foretrække frem for den oprindelig planlagte ud for smakkerlauets bygning i Indianerlandsbyen.

Bygningen er en del af en serie på 3, som kommunen lader opføre. Den vil sandsynligvis stå færdig til sommerferien 2010.