Kom nu med! prøv kapsejlads

Skrevet af Jens Holm
Tirsdag, 27 April 2010 11:28
  Til alle med sejlbåd i Ringkjøbing Sejlklub, som ikke har deltaget i onsdagssejladserne.

En ny sommer med onsdagskapsejladser nærmer sig.

Det har altid været en sjov og spændende aktivitet på fjorden for os sejlere, og det er vel også onsdag aften efter sejladsen, vi har det absolut største fælles fremmøde i klubben. Kort sagt, det er her det sker…!!

Hvorfor skulle du og din båd ikke blive en del af dette samvær..??

Det er faktisk ikke svært. Vi sejler bare ud til kaffebøjen, og er klar til start klokken 18.55 og så går resten af sig selv. Næsten.!

Du har naturligvis hørt om en masse indviklede regler, men hør nu her…

Starten, ja man sejler bare mellem to flag når startskuddet lyder. Hvis du er lidt i tvivl om de meget få regler, så hold lidt tilbage for de meget ivrige. Det er jo ikke nødvendigvis den der kommer først over startlinien, der vinder sejladsen.

Regler mellem to både der mødes på banen.  Båden med vinden ind fra styrbord (højre), har retten til vejen. Er du i tvivl så ’gå over stag’ i god tid inden du møder en anden kapsejler. Så er det løst..!

Mærkerundinger, her er også regler, men hvis du møder andre både ved mærket så hold bare din runding i god afstand udenom mærket, så er det  løst.

Det er faktisk det hele.

Onsdag den 5. maj er første sejlads, og det er en prøvesejlads for os alle. Her prøver vi grejet af. Er mast og sejl på plads og hvem gør hvad om bord.!

Herefter er der 6 onsdagssejladser i maj og juni, og 6 mere i august og september.

Hver onsdag er en selvstændig kapsejlads, så du behøver ikke at deltage i alle for at være med.

Hvad gør jeg så nu..?

Du mailer eller ringer til mig på bollerup@bollerup.dk  /   tlf. 2552 4411 og hører nærmere.  Så får du en oversigt over banen og signalflagene.

Med sejlerhilsen

Jens