Info fra sejlerskolen

Skrevet af Peter Maarup
Mandag, 02 August 2010 15:11
Hej Alle og rigtig god sommer!

Hermed lidt info fra Sejlerskolen under Kølbådsudvalget.                                                             2. august 2010

Nuværende status og annoncering efter instruktører:

Sejlerskolen har nu 23 aktive elever og 8 instruktører, som har sejlet hele foråret og som nu begynder igen i uge 31. Det går godt og "det går godt" skulle meget gerne blive ved, så vi forsat kan sætte (søsætte må det hedde!) gang i rigtig mange sejlere. Sejlere, som kommer i klubben, sejlere som måske får havneplads i Ringkøbing, sejlere som vil få klubben videre i de kommende år, sejlere som vil komme med nye input og få sejlerlivet til forsat at fungere i vores klub. Disse nye sejlere i alderstrin fra 16 år skal vi holde fast i, mener vi, og der skal også fremover komme nye til hvert år. Der er allerede nu 5 på venteliste. 5 som vi har bedt om at starte i foråret 2011. 5 som nu glæder sig til at komme i gang på vandet. Hvor mange, som ønsker at komme på Sejlerskole årgang 1 og årgang 2 i 2011 ved vi ikke, men forhåbentlig mange.

De nuværende instruktører går til den med krum hals, og jeg håber, der mindst er lige så mange næste år til at yde en indsat.

Er der nogle blandt Ringkjøbing sejlklubs medlemmer eller bekendte der af, som gerne vil høre mere om det at være instruktør, og som gerne vil hjælpe med at øve sejlads med Sejlerskolens elever, er I meget velkomne til at henvende jer til Arne eller Peter eller en af de nuværende instruktører.

Det drejer sig i store træk blot om at lære fra sig af det man, som sejler selv kan. Vise hvordan man får en båd ud af havnen og få den til at sejle på fjorden uden at gå på grund alt for mange gange, navigere, og få føling med, hvad det at sejle er for begivenhed. Vi har nu to årgange elever. Der er første års elever og anden års elever, og de er lærenemme og har lyst til at lære mere. Så prøv at kontakte os- det er sjovt at videregive egen erfaringer.

Med sejlerhilsner fra

Arne Lauridsen kornblomsten@webspeed.dk eller telefon 51334106