Februar 2010

Skrevet af Flemming Merrild
Fredag, 26 Februar 2010 17:16
Vi kan faktisk gå på vandet!

Nu vil jeg meget nødig have skyld for at være blasfemisk, men når nu vandet i Ringkøbing Fjord er frosset i ca. 1 m, er det jo en mulighed. Det er oven i købet en anbefalelsesværdig oplevelse at gå en tur på Fjorden; en chance vi kun sjældent får.

Om Ringkøbing Sejlklub også i overført betydning kan gå på vandet, skal jeg lade andre om at bedømme, men jeg synes klubben har fundet de fine takter frem.

Under ”Vores mål og visioner” kan man læse om bestyrelsens tanker for 2010. Vi har bestemt ikke noget imod at fortælle, hvad vi vil, og vi vil være parat til at blive bedømt på resultaterne.

Vi har overstået vores generalforsamling. Jeg finder, at vi havde en rigtig god aften. Som sædvanlig var vi vel samlet ca. 40 medlemmer. Jeg kunne da godt have tænk mig, at vi havde været fuldtallige (144 stemmeberettigede), men det er da mest synd for de medlemmer, der ikke var der. Det er jo blandt andet her, man har mulighed for at give sin mening til kende og få respons. Generalforsamlingen bød på Peter Mårup som nyt bestyrelsesmedlem i stedet for Steen, der har valgt at stoppe. Jeg glæder mig helt utroligt til at arbejde sammen med Peter. De øvrige bestyrelsesmedlemmer, der var på valg, blev alle genvalgt. Det tager jeg som udtryk for, at bestyrelsen arbejder godt sammen og at vi ser den samme ledestjerne. Jeg vil gerne benytte lejligheden til at takke Steen for indsatsen gennem 2009.

Vintervejret kan vel godt have sin charme, men frost og sne får jeg nu hurtig nok af. Mon ikke også efterhånden det kribler i fingrene hos de fleste sejlerfolk. Mon min gamle Maxi overhovedet kan sejle i år? Men før jeg kommer så langt er der vist lige et par ting, jeg skal have set til. Jeg har f. eks opdaget et par rustpletter på kølen. Havde det ikke været så pokkers koldt, havde jeg nok allerede været i gang.

Og sådan venter vi nok alle på at komme i gang. Det bliver spændende at se, om alle ambitionerne holder vand. Specielt glæder jeg mig til den nye sæson i Sejlerskolen. I dag havde jeg besøg af en mand, der gerne vil starte i sejlerskolen. ”Hvornår starter vi?”  spurgte han. Det vil altså være helt utrolig flot, hvis vores lille klub kan undervise over 20 elever i den kommende sæson. Med det antal elever, vil jeg faktisk også i overført betydning kunne gå på vandet.