Uge 41-2020

• Så kom vi igennem en Corona sæson, som på mange måder satte sit præg på klubben.
  • Som nok de fleste er klar over godkendte økonomiudvalget et anlægsbudget med et stort beløb. Renovering af Ringkøbing Havn og herunder en ny havnekran indgik i budgettet. I alt bevilgede man 27 mill. fordelt over de næste 3 år. Det har vi ventet lang tid på, og vi glæder os over, at det nu endelig ser ud til at lykkes. Sejlklubben har sammen med andre fået lovning på sidde med ved bordet, når renoveringen planlægges.
  • Sæson 2020 kører jo på sidste vers, og mange er begyndt på vinterklargøringen. Se nederst vedrørende datoer for optagning. Husk tilmelding hos Niels på tlf.: 29 46 40 69
  • Husk navn og tlf. nr. på alt hvad I opmagasinerer i masteskuret.
  • Vanter opbevares i båden - ikke i masteskuret
  • Pak masterne så godt som muligt. Nordlig side er kun til lange master. Så er der også plads til de sidste.
  • Klubben har udlejet nogle joller og sejl til Deluca Film. De indspiller jo 8 TV afsnit optaget i Hvide Sande og Ringkøbing. Vores grej skulle bruges som kulisse.
  • Standerstrygning er fastsat til d. 1. nov. kl. 14. Alt foregår som vanligt. Først strygning og herefter kaffe/kage og øl/vand.
  • Se nedenfor mht. arrangement fra klubhusudvalget.

Nyt fra sejlerskolen

• En vanskelig start – kan man vist sige – med sejlads forbud i første del af sæsonen. Sejlerskolen fik det bedste ud af tiden efter sommerferien, da sejlads igen blev tilladt. 12 elever har  gennemført sejlerskolen efter sommerferien.

Nyt fra kapsejlads

• Kapsejlads led jo også under sejlads forbuddet. Men alligevel lykkedes det at få ca. lige så mange kapsejladser gennemført som på et normalt år. Dette skyldes en forlængelse af sæsonen i efteråret og få aflysninger.

Nyt fra ungdomsafdelingen

• Året startede med få jollesejlere på medlemslisten, og Corona gjorde jo, at vi ikke kunne reklamere efter flere. Da vi fik lov til at starte op igen midt i sæsonen, følte vi, at det var for sent at gå på charmeoffensiv. Så vore nye trænere har arbejdet med de få jollesejlere, som vi har, og det har de gjort godt.
    På nær nogle få joller er afdelingen pakket sammen.

Nyt fra klubhus- og tursejlerudvalget

Tur for sejlklubbens medlemmer til STRANDINGSMUSEET i Thorsminde.
Sejlklubben arrangerer en guidet rundvisning på Strandingsmuseet, søndag den 8. november 2020.
Det er altid spændende at se udstillingen om de to engelske linjeskibe St. George og Defence’s forlis ved den jyske vestkyst jule aften 1811.
Men med en fortællende guide, bliver oplevelsen endnu bedre. Man får meget mere med, og kan stille spørgsmål.
Vi kan blive op til 25 personer, så først til mølle.!

Tid og sted:
Søndag den 8. november mødes vi ved klubhuset klokken 09.00
Vi fordeler os i private biler og kører sammen.
Prisen for entre og turguide er 140 kr. pr. person.

• Tilmelding og betaling til Karen på MobPay 3089 8175
  •  Husk at oplyse navn/navne ved betalingen.
  • Tilmeldingsfrist: 1. november 2020
  • Efter rundvisningen er der mulighed for frokost efter eget valg og ekstra betaling i restauranten. Aftales ved afgang fra klubhuset.
    Hilsner fra
    KLUBHUSUDVALGET
    Karen og Poul

Årets Julehygge aften er fastsat til onsdag d. 9. dec. Kl. 19. Alle er velkomne. Invitation udsendes senere.