Uge 28 - 2019

• Hovedformålet med dette nyhedsbrev er såmænd bare at ønske jer alle en rigtig god sommer.
  • Klubben holder sommerferie, og som sådan sker der ikke meget officielt fra klubbens side i juli måned. Flere har flyttet båden ud af Ringkøbing Havn, og endnu flere har planer om at gøre det. Og de fleste af os lader båden ligge, og benytter os af vores egen fjord.
  • Vores IFér er solgt. Vi er glade for at de nye ejere er Rasmus Askjær og Konrad Sølvsten (2 af vore ungdomstrænere), der i fællesskab har overtaget båden
  • Vores nye hjemmeside er som bekendt kommet godt fra start, og vi håber, at I benytter den. Oplever I noget af almen interesse, så giv Flemming et praj, så det kan komme på siden. Bestyrelsen opdager ikke alt, så vi har brug for jeres hjælp til at gøre hjemmesiden så informativ og aktuel som muligt.
  • Nu virker vores galleri også igen. Så send jeres billeder til Flemming. Det gælder naturligvis de samtidige, men vi mangler jo billeder fra hele 2018, så har I nogle på lager vil vi være taknemmelige.
  • Som noget nyt, har havnefoged Niels Tarpgaard fået sin egen rubrik i vore nyhedsbreve. Se herunder:
  • Som supplement til Niels´s indlæg vil vi lige nævne, at på hjemmesiden har man siden juni kunnet læse om opfordringen til at kigge på sit havnepladsnummer og sin gamle bådvogn. (bare for at opfordre til, at man også følger med på hjemmesiden).

Nyt fra Havnefogden

• Jeg har haft ferie i uge 27 og vender nu tilbage hvor Beddingssøen skal renses og pumpen skal sættes i gang efterfølgende.
  • Der er stadig udfordringer med pumpen ved toiletbygningen ved autocamper pladsen. Ligeledes er vandtrykket faldet på bro 4 og 5, der bliver arbejdet med begge udfordringer.
  • Der bliver i den kommende tid opsat rednings stiger 4 steder på havnen, og jeg er helt med på at der godt kunne bruges flere, men processen er sat i gang.
  • Pladsen ved Falck er ryddet på nær 1 båd, som vil blive fjernet indenfor 14 dage.
  • Der er sat en kæde for ved slæbestedet i Borgmesterhavnen, nøglen kan lånes hos mig af havnens brugere.
  • Jeg vil stadig opfordre jer til at få sat nummer på jeres båd, hvis I ikke allerede har gjort det.
  • Jeg glæder mig over at der kommer nye både til havnen, så pladserne bliver brugt.

Tak for en god stemning på havnen.

God ferie til jer alleJ
Niels
Havnefoged

Nyt fra kalenderen

·         Uge 32 starter onsdagssejladserne op igen.

·         Uge 33 starter ungdomsafdelingen op.

·         Uge 33 DBO stævne