Uge 21-2018

·         Vores oprydningsdag er lige om hjørnet. På tirsdag d. 29. maj samles vi kl. 18.30 for at rydde lidt op mm. Vi har ikke planlagt de store projekter, så aftenen bliver nok i lige så høj grad præget af hygge som hårdt fysisk arbejde. Foruden samværet byder klubben også på lidt til ganen.

·         Som mange sikkert har bemærket, har vi fået nye møbler. Møblerne er købt for fortjeneste af pølsesalg efter vores onsdagssejladser. Tak til Karen og Ilse.

·         Vores mast til standeren trænger til renovering. Gjæve folk har påtaget sig opgaven, og masten bliver derfor taget ned i en kortere periode.

·         Og selvfølgelig kan vi kun glæde os over et helt fantastisk sejlervejr. Bedre bliver det simpelthen ikke.

Nyt fra sejlerskolen

·         I år har vi 15 – 16 elever på sejlerskolen. Det er meget flot. 5 instruktører står for undervisningen.

·         IF´eren blev jo sat til salg i foråret. Der har ikke været mange interesserede, så båden er endnu ikke solgt. Vi forlanger 19.500,- , og vi vil ikke sætte prisen ned. Vi mener, at man får en fantastisk robust båd til en billig pris. Vi sætter den i venteposition.

Nyt fra kapsejlads

·         Det har været et fantastisk forår at sejle onsdagssejlads i. En blev aflyst på grund af for meget vind, men ellers har det været nogle dejlige aftner. Sidst med 11 startende både i strålende solskin og en herlig aften i klubhuset bagefter. Vi fik også en ny båd på banen i onsdags. Larsen 28’eren PIRAT, som lagde ud med at vinde andet løb. Tillykke med det.

·         Bork inviterer til kapsejlads nu på lørdag. Tilmelding allerede i dag (d.24.5) Se mere her.

Nyt fra ungdomsafdelingen

Vi har nu 9 jollesejlere. Det er det laveste antal i mange år. Nå man kigger på andre klubber er vores situation ikke enestående. Det er almindelig kendt, at ungdomsafdelingers medlemsantal svinger meget. Ringkøbing Sejlklub har måske nok bare været privilegeret, da det er første gang i 15 år, hvor vi oplever et lavpunkt. Ungdomsafdelingen kommer igen, og vore 6 trænere er absolut ikke faldet i søvn.

Nyt fra kalenderen

·         29.maj                            Oprydningsdag fra kl. 18.30

·         16./17. maj                   Spar Nord Cup Sunds

·         30.juni-3. juli                Sunds Camp.

·         25. juli                             Klubhus optaget

·         Onsdage                        Kapsejlads til og med juni med 1. startprocedure kl. 18.55

·         Torsdage                       Jollesejlads til og med juni. Vi mødes kl. 16.45.