Uge 18-2022

Nyt fra sejlerskolen·

• Vi har alle glædet os til at komme på vandet – og det er vi allerede.
  • Der er i fuld gang i 11 elever, hvoraf halvdelen er nye.
  • Vi er nu 7 instruktører. Vi byder velkommen til vores ny instruktør, Susanne Plesner, som tager udfordringen op, og gerne vil give sine sejlererfaringer videre til nye kommende supersejlere. Dejligt med en erfaren flok instruktører, som frivilligt er klar til at give deres lærdom videre.
  • Bådene blev klargjorte på rekordtid, og de nye fik en omgang teoriundervisning inden opstart
  • Så nu beder vi om godt sejlervejr og gode stunder på fjorden

Nyt fra kapsejlads

• Første kapsejlads er onsdag d. 04.05. Vi starter med skippermøde kl. 18 i klubhuset. Skippermødet gælder alle onsdags sejladser i sæsonen.
    Hvis du vil høre mere om vores onsdags sejladser kan du kontakte Jens. Ellers mød op i klubhuset til skippermøde, hvor sejladserne bliver gennemgået.
  • Stjernesejlads d. 29.05. Skippermøde starter kl. 9.30 i klubhuset. Tilmelding til Jens.

Nyt fra ungdomsafdelingen

• En god opstart på sæsonen, og jollesejlerne har været på vandet flere gange. Sejlerne nyder at være i gang. Indtil nu er én nystartet, og der er flere på vej.
  • Hver torsdag trænes kapsejlads – også fordi flere sejlere regner med at deltage i stævner og sommerlejr.

Nyt fra havnefogden

• En hilsen fra vores nye havnefoged Michael Olsen
  • Fra starten af sæsonen havde havnen 28 både på venteliste til en havneplads. Dette er nu reduceret til 7. Michael forsøger at skaffe plads (måske ikke en fast plads) til resten.
  • Frihavns mærker er nu tilgængelige i klubhuset. De ligger på køkkenbordet.